Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Ztracená holčička - a já

Byli jsme na nákupu v OC na Novodvorské. Manželka zalezla do nějaké hrabárny(blíží se Vánoce a tedy dárková smršť pro širokou rodinu) a já jsem zbaběle bloumal po chodbách.

 U Autíčkárny jsem zaznamenal malou holčičku, tak asi tříletou. Okouzleně koukala přes průhled na elektrická autíčka a bagry, které je tu možno dětem pronajmout. Pak se vzpamatovala a poklidně se vydala napříč nákupáčem - a já jsem zjistil, že nikde nevidím její maminku či tatínka!Šel jsem za ní, jestli k rodičům trefi, ale samozřejmě vůbec nevěděla, kde by mohli být. Už jsem ji chtěl oslovit a nabídnout se, že pomůžu mamku či taťku najít, ale pak jsem si uvědomil, že bych z toho mohl mít pěknou polízanici - oslovím holčičku, poleká se mě, dědka, rozbrečí se - průšvih. Nebo se nerozbrečí a půjde se mnou pátrat - a opět průšvih. Maminka nás zdálky uvidí a dojde k závěru, že jsem úchyl, který chtěl dítě někam odvést a zprznit. Holčička ale pochodovala a pochodovala, nikdo kromě mě si jí nevšímal a rodiče stále nikde! Co teď? Naštěstí jsem zahlédl dvě maminky s dětmi zhruba ve stejném věku jako ztracené mrně. Vysvětlil jsem jim jim situaci, holčičku přijaly do svého houfu a jaly se problém řešit. Šel jsem tedy vcelku spokojeně zpět - a přemítal jsem, sakra před lety by mě ani nenapadlo vidět v oslovení cizího dítěte problém.

Autor: Matěj Kouba | pondělí 25.11.2019 12:31 | karma článku: 32,21 | přečteno: 946x
  • Další články autora

Matěj Kouba

Bude méně pozitivních? Jen zdánlivě!

Chtěl bych zmínit takový drobný covidový detail, o němž se nehovoří. Tedy: Pokud to správně chápu, tak se zavedením pondělních opatřeni obratem výrazně klesne denní záchyt! Bohužel ale jen opticky.

20.11.2021 v 18:51 | Karma: 19,33 | Přečteno: 472x | Diskuse| Společnost

Matěj Kouba

Pravidla styku

Malý básničkový manuál do dnešní doby. Ne, nejsem žádný antirouškař, dodržujte prosím všechna opatření....

14.3.2021 v 11:11 | Karma: 9,69 | Přečteno: 230x | Diskuse| Poezie a próza

Matěj Kouba

Padá a padá.....

Když tak venku padá, mám nostalgickou náladu. A vtělil jsem ji do básničky o době, kdy se ještě chodilo do hospody...

9.2.2021 v 10:44 | Karma: 13,10 | Přečteno: 463x | Diskuse| Kultura

Matěj Kouba

Taky sháníte boby?

Sháněli jsme dětský bob. Je to teď nedostatkové zboží. Eshopy je mají často vyprodané, nebo je dodací lhůta třeba dva týdny. Přitom sněží - a děti chtějí ven.

24.1.2021 v 11:11 | Karma: 14,45 | Přečteno: 318x | Diskuse| Společnost

Matěj Kouba

Laskavé lázně

Šel jsem do železářství pro dvě matice - a opravdu jsem si koupil jen ty dvě matice. Stálo mě to celkem čtyři šedesát - byl to tedy jeden z nejlevnějších nákupů za minulých třicet let. Ale hlavně - paní prodavačka moudře poradila,

6.12.2020 v 13:35 | Karma: 16,80 | Přečteno: 502x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Třetí stupeň poplachu, 13 jednotek hasičů. Na Zlínsku hořel kovošrot

4. května 2024  13:06,  aktualizováno  14:56

V Tlumačově na Zlínsku hořel kovový šrot na autovrakovišti v průmyslovém areálu. Zasahovalo tam 13...

Oslavný song na Kima je hitem TikToku. Pecka, je to jak ABBA, líbí se mladým

4. května 2024  14:54

Oslavná propagandistická píseň na severokorejského diktátora Kim Čong-una se stala hitem sociální...

Prokremelské motorkáře vítali v Brně jako delegáty ruské teroristické federace

4. května 2024  8:57,  aktualizováno  14:40

Kontroverzní klub motorkářů Noční vlci, který podporuje ruského diktátora Vladimira Putina, se s...

Na trati z Břeclavi do Přerova srazil vlak člověka, muž na místě zemřel

4. května 2024  14:23

Srážka vlaku s člověkem uzavřela v sobotu od 13:00 trať mezi Nedakonicemi a Moravským Pískem. Muž...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 200
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2056x
Slovní instalatér a hledač spodních proudů. Moje sloupky vycházeji i na webu www.divokevino.cz

Seznam rubrik